Nu ons team bijna volledig is maken we graag even een overzicht van alle vernieuwingen die we de komende seizoenen mogen verwachten.

Eerst en vooral het sportieve luik. We hebben opnieuw een relatief nieuwe ploeg maar met een focus op

1. Meer Belgische inbreng met naast Yoeri Schoepen, Thibaut Vervoort, Roby Rogiers en doorstroming eigen jeugd ook de komst van Dennis Donkor, Thomas Akyazili, Hans Vanwijn en Ismael Bako.
2. Continuïteit. We hebben naast onze Belgen ook diverse nieuwe US spelers getekend waarbij we in totaal 9 spelers hebben die 2 of 3 jaar getekend hebben. Stabiliteit gecombineerd met een #notinorhouse mentaliteit was het credo van deze aanwervingen.
Het was origineel voorzien om 1 of 2 spelers van vorig seizoen te behouden. Gesprekken in die zin waren ook opgestart onmiddellijk na vorig seizoen. Jammer genoeg kon er geen akkoord gevonden worden en dan moet je als ploeg vanzelfsprekend verder. Met de komst van Paris Lee, Dave Dudzinski, Tyler Kalinoski en nog aan te kondigen US center hebben we 2 rookies en 2 ervaren US spelers aangetrokken en voor 2 jaar aan ons gebonden, allemaal met het oog op continuïteit. Vanzelfsprekend is ook de terugkeer van onze 2016/2017 MVP Jason Clark opnieuw een bijdrage aan de stabiliteit en continuïteit.

Naast het sportieve luik start er ook een nieuw era met de komst van Telenet als hoofdsponsor voor de komende 3 seizoenen. Opnieuw continuïteit na ook een nieuw akkoord met de Port of Antwerp ook hier voor 3 seizoenen. En een nieuwe periode verdiend ook een nieuw logo. Een logo dat zowel onze ambities als deze van Telenet weergeeft. Onze Giant onderging een kleine metamorfose om nog beter onze huisslogan NOT IN OUR HOUSE te onderstrepen.

Telenet wilde heel graag zijn schouders zetten onder dit Antwerpse en Belgische project en mee zorgen voor die extra push naar een nog hoger niveau. Waarom niet eens dromen van de finale en wie weet de titel. De zakelijke doortastendheid van onze hoofdsponsor is iets wat we als club vol ambitie ook op het parket willen brengen. Getuige daarvan is ook het deelnemen aan de Basketball Champions League. Als je kijkt naar alle deelnemers kunnen we alleen maar vaststellen dat het opnieuw een stapje hoger is. Doorstoten naar het regulieren seizoen en Europese topploegen naar Antwerpen halen is onze ambities. Europees topbasketbal voor onze supporters en partners.

We staan dus voor een nieuw kantelmoment met stabiliteit qua spelerskern en qua hoofdsponsor. Naast onze reguliere oefenwedstrijden wil onze partner Telenet graag alle supporters uitnodigen voor de Telenet game en 1e wedstrijd van dit seizoen in de Lotto Arena. Reserveer daarom 2/9 in jullie agenda voor de GRATIS Telenet game tegen het Duitse Vechta om 19u. En omdat Telenet zeer veel belang hecht aan onze supporters en onze #notinourhouse mentaliteit zal er voor elke abonnee een TELENET GIANTS Antwerp T-shirt klaarliggen tijdens deze wedstrijd. Word je die avond een abonnee dan zal ook voor jou een T-shirt klaarliggen.

De komende weken mag je nog meer communicatie van ons verwachten met oa interviews met Telenet, onze coach en enkele nieuwe spelers. Hou onze diverse Social media kanalen en ons Giants TV YouTube kanaal in de gaten.

Op naar de start van het nieuwe seizoen met Antwerps Topbasketbal vol ambitie.

#samengiants #notinourhouse

 

 

Share